duminică, 13 septembrie 2020

Maraton


In ședința:
- Mâine avem un meeting la 40 de km
- Unde?
- Nu unde ci cum, - zice sefu'. O să alergăm un maraton.
- Stati, eu nu am mai alergat de la 25 de ani, ce maraton?
- Nu contează, important este sa fim cat mai multi.
- Dar..

Toată noaptea iubita îmi pregătea toate necesare  pentru maraton, spre dimineata trolerul era gata.

- Să-ți schimbi cămășile mai des, - zice ea. - Am pus toate câte am găsit

În sacoșă îmi pune mâncarea.

- Aici, vezi, e un pui fiert, oua, chiftele, cum îți plac, un termos cu cafea și o placinta cu mere.. Daca nu îți ajunge, cumperi ceva pe parcursul maratonului.

Ochii ei s-au umplut de lacrimi.

- Iarta-ma, daca ți-am greșit vreodată, - ii spun cu un tremur în voce. - Știi că te iubesc

- Ai grija de tine, - spune ea cu un zambet trist, - important este sa te întorci sanatos

La ora zece dimineața în Voluntari, de unde incepe maratonul, mi-a fost pus pe piept numărul 112

Revenind-mă din socul initial, observ că în jurul meu sunt colegii de la birou și multi alții, la fel de numerotați.
 

- Nu ai obosit? - întreb numărul 12, după primii 20 de metrii parcurși.
- Rezist, - îmi răspunde el.

M-am uitat la el cu admirație.

Dupa cateva ore incep sa observ cum cad numerele epuizate, unul câte unul.

Într-o dimineață numărul 76 accelerează brusc.
- Stai, ce te-a apucat? - ii strig eu
- Trebuie sa fiu acasă vineri, e ziua sotiei! - striga el și dispare in ceață

Sărmanul, a pierdut noțiunea timpului.. Deja era sâmbătă. Inca vreo doua saptamani ii zaream spatele în depărtare, dar după un timp a dispărut și el

- Când ai mai vorbit cu ai tăi? - mă întreabă numărul 5
- Acum patru zile, - răspund eu îngândurat, încercând să respir regulat. - Mama a ieșit la pensie, iubita zice că îi dor și speră să ne revedem macar la anul. In Drumul Taberei au terminat metroul..

Au trecut anii. Când sa terminat maratonul acasă mă aștepta un bilețel de la iubita: "Iubitule, ne-au chemat să facem un traseu la munte. Nu știu cat va dura, te iubesc, adio"

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu