sâmbătă, 12 martie 2011

Sunt comod, deci... gatesc

Acum o saptamana, intr-o seara geroasa cand afara ningea lin si totul era acoperit cu un alb imaculat, imbracat in pijama, admiram pe fereastra privelistea. Admiram si ma framantam: nu aveam paine in casa si trebuia sa ma imbrac, sa infrunt gerul, sa calc pe albul imaculat, si apoi pe drum sa risc sa-mi treaca foamea. Am cotrobait prin bucatarie in cautarea unei coji de paine ratacite si am dat de un pliculet de drojdie uscata ramas de la sora mea, care mereu gateste cand vine pe la mine. Faina, tot de la ea ramasa, si drojdia, impletite cu acea comoditate (constructiva ???) m-au impins sa incerc sa "asamblez" o paine. Dupa ce aluatul framantat a crescut, sau  mai degraba a explodat (am pus prea multa drojdie) am constatat ca nu am o tava de cuptor de dimensiunea potrivita. Am folosit deci un castron metalic drept tava. Peste 15 minute, surpriza:  painea e gata! Nu mi-a venit sa cred. Cu toate ca am uitat sa-i pun sare, gustul si mirosul painii au fost ceva nemaiincercat pana acum, facand-o cea mai gustoasa paine mancata vreodata. Si asta zic in conditiile in care am o sora si o mama bucatarese iscusite. De atunci am facut 4 paini, 1 cu si 3 fara sare; imi ia acum foarte putin timp si in aceasta perioada de restrictie alimentara inainte de Pasti este o solutie salvatoare si foarte gustoasa.
Incercati si voi, reteta e simpla: faina, drojdie si sare, iar cu ulei se unge tava si suprafata ramasa descoperita a aluatului. Singura grija este sa nu uiti painea la cuptor. Cel mai bine ar fi sa o prepari chiar atunci cand vrei sa mananci (foamea te face sa fii mult mai grijuliu cu obiectele aflate pe aragaz sau in cuptor :)))   






Gustul, din pacate, nu-l pot trimite pe net :)

4 comentarii:

Magda Vacariu spunea...

wow! dar cata faina si cata drojdie? prietenii mei au masini de facut paine, dar cum o spui tu pare atat de simplu ca nu inteleg rostul masinilor si tavilor lor de teflon.

KOT spunea...

Pai la painea pe care o vezi in poza am pus 500 de grame de faina, ca asa scria pe pliculetul de drojdie uscata pe care l-am descoperit. Da, am vazut acele masini de facut paine, dar sunt parca o jignire pentru un om creativ :) Sunt utile totusi atunci, cand nu ai nici acele 15 minute, cat dureaza framantatul, asezatul alutului in cuptor si spalatul tavei. Timpul consumatiei variaza mult si depinde de gradul infometarii.

Magda Vacariu spunea...

multumesc pentru raspuns. cred ca in privinta masinilor e vorba mai mult de framantat, nu toata lumea are forta sa framante, cel putin oamenii mai in varsta. poate si de timpul exact cat trebuie lasata painea. masina vine cu mai multe retete diferite si banuiesc ca poti programa masina in functie de ele. mie nu mi-a placut din cauza tavii de teflon, prefer sa nu-l mananc odata cu painea.

Florin spunea...

bre,te insurasi,astepti bebe?sau merem amandoi in munti la manastirea unde cel mai fain prieten al meu s-a ascuns?

Trimiteți un comentariu